Baytlı Kadınlar: Susan Kare Apple'ın Mac'ine Kişiliğini Nasıl Verdi?

Teknoloji tarihindeki en etkili kadınlardan birinin en iyi ikon sesleri, yüzeyde biraz şaşırtıcı tasarlanmasıyla bilinir

Teknoloji tarihindeki en etkili kadınlardan birinin en iyi ikon sesleri, yüzeyde biraz şaşırtıcı tasarlanmasıyla bilinir. Elbette, herkes iyi bir bilgisayar ikonografisine sahiptir, ama… en etkili olanı hangisi?

Yazımızda ve Baytlı Kadınlar Susan Kare Apple Mac Kişilik Tasarım Teknoloji Bilgisayar İ ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

Simgeler, günümüzün en popüler cihazlarının (ister kişisel bilgisayarlar ister mobil cihazlar olsun) o kadar yaygın bir parçası ki, başka bir şekilde çalıştıklarını hayal etmek zor olabilir. 

Simgeler bize kullandığımız araçları anında anlamamız için bir yol sunuyor. İlk günlerde bu genellikle gerçek dünyadaki bir analogla kastedildi. Çöp kutusu şeylerden kurtulduğunuz yerdi. Dosyaları sakladığınız klasör. Bir kement şeyleri almak (okumak: seçmek) için kullanılabilir. Bugün, araçlarımız her zaman bu şekilde tarif edilemez. Bununla birlikte, simgeler hala onları kullanma deneyimini, genellikle tehdit edici olmayan bir şekilde tarif eder.

Bunların çoğu Susan Kare’nin çalışması sayesinde .

Bilgisayarları kitleler için uygun hale getirmek
New York Üniversitesi’nden bir yüksek lisans ve doktora ile Mount Holyoke Koleji’nden büyük bir sanat olan Kare, neredeyse 40 yıl geriye uzanan teknolojide beklenmedik bir kariyere sahip. Ancak belki de en iyi Apple’daki çalışmaları ile orijinal Mac’teki simgelerin ve bitmap yazı tiplerinin tasarımcısı olarak biliniyor . Mac, simgeleri olan bir grafik kullanıcı arabirimine sahip ilk bilgisayar olmasa da, bunu yapan ilk popüler bilgisayardı.

Mac, çoğu bilgisayarın hala komut satırı arabirimlerinin ilkel çorbasında hala scrabbling yaptığı bir zamanda ulaşılabilirdi. Bu ulaşılabilirliğin ve kişiliğin çoğu Kare’den geldi. Tuhaf duyarlılıkları sayesinde, bir kullanıcının Mac’lerini açtığında göreceği ilk görüntü, her şeyin doğru çalıştığını göstermek için gülen bir yüze sahip küçük bir Mac portresi idi. (Nadiren) bir arıza varsa ve bilgisayar çökerse, kullanıcı bir çizgi film bomba görüntüsünü görür, bu da fışkıran sigorta ile tamamlanır.

Kare, “Tasarımcı olarak iyi bir iş yapmak için hedef kitlenin üyesi olmanız gerektiğine inanmıyorum. “Ama Macintosh için – ‘geri kalanımız için bilgisayar’ – kesinlikle öyleydim. Bilgisayarları erişilebilir hale getirme ve teknik olmayan bir kitleye hitap etme misyonuyla empati kurmak kolaydı çünkü sıfır teknik birikimim vardı. ”

Dijital sanatçı


Kare’nin Apple’daki işi, bilgisayarların yaratıcılık için bir araç olduğu fikrinin “yanlış,” yanlış göründüğü bir noktada “Macintosh Artist” i okudu. Birçok insan Steve Jobs’un (Kare’nin çalışmalarının büyük bir hayranı) beğenilerine kıyasla adını bilmeseler de, Kare’nin vizyonu sıradan insanların bilgisayar kullanmaya ilk adımlarını attığı filtre oldu.

“Bilgisayarın ‘dostça’ olması gerektiğinden, bazı dostluk, biraz eğlence ve sağduyulu, hatırlaması kolay görüntüler enjekte etmek istedim,” diye devam etti. “Bir sembol için iyi bir test olduğunu düşündüm, biri size ne anlama geldiğini bir kez söylerse hatırlayabileceğinizdi.”

Kare, ikon mozaiklerine ilham kaynağı oldu. Hücresini , hobo sinyalleri gibi sıra dışı resimsel dilleri tanımlayan Henry Dreyfus’un Sembol Kaynak Kitabı gibi kitaplarla doldurdu : geçici bir yerden bir yere taşınırken karşılaşılan insanların geçici türlerini tanımlamak için kullanılan basit tebeşirle işaretleme. Başka yerlerde, Haitili dokular ve eski moda dikişlerden oluşan kaynaklardan retro bilimkurgu robotlarının soyut yüzlerine kadar “evrensel semboller” hakkındaki düşünceleri topladı. Sonuçlar, yıllar sonra bir Apple deyimi kullanmak için, sadece çalıştı.

Kare, “Liberal sanatlar ve stüdyo sanatı geçmişim vardı” dedi. “Bence bu, metafor ve anlam üzerine düşünmeye ve bir kavramı temsil etmek için 16 x 16 veya 32 x 32 siyah beyaz piksellerin nasıl düzenleneceğini anlamaya yardımcı oldu. Kısıtlamalar içinde pek çok seçenek bulunan bir Haiku yazmak gibiydi. Zamanın teknik sınırlamaları, tek renkli 640 x 480 piksel ekran, birçok açıdan faydalı olan görsel bir sadelik gerektiriyordu. [Basitçe] Yabancı ayrıntılara yer yoktu. ”

Sınırlı dünya
Modern bilgi işlem dünyasında, bu sınırlamaların çoğu ortadan kaldırılmıştır. 2020 civarı bilgisayarlar Kare’nin bu alanda kariyerine başladığı 1980’lerin başında bilgisayarlarla aynı grafiksel sınırlamalara sahip değildir.

“Zamanla, simge tasarımcıları düşük çözünürlük ve sınırlı paletlerden kurtuldu ve bazen bu mümkün olduğu için karmaşık görüntülerin oluşturulmasında kendini gösterebilir,” dedi. “Ya da anlayışı gerçekten geliştirmeyen animasyon. Harika bir kitap var, Çizgi Romanları Anlamaksimge tasarımı ile ilgili birçok düşünceli yorum içeren Scott McCloud tarafından. Örneğin McCloud, en basit gülen yüzün, detay eksikliği ile evrensel olduğuna dikkat çekiyor, çünkü hepimiz kendimizi görebiliyoruz. Aynı şekilde, yansıma göstermek için işlenen bir krom kalem güzel bir örnek olabilir, ancak yazma için bir simge olarak, genellikle bu tür kalemlerle karşılaşmayan bazı kullanıcıları hariç tutabilir. Bir bakışta tanınması kolay semboller fikrini seviyorum çünkü yeterli ayrıntı içeriyorlar. İyi evrensel semboller için bitmeyen arayışı takdir ediyorum; yeni ve harika bir metafor görmek büyük bir zevk. ”

Kare anlaşılır bir şekilde ortaya çıkan her yeni simgeyi onaylamasa da, bilgisayar ikonografisi felsefesi çalışmaya başladıktan yıllar sonra altın standart olmaya devam ediyor.

“Simgeler gelir ve gider ve daha az etkili olanlar kaybolur” dedi. “Bir simgenin anlamı en azından görünüşü kadar önemlidir ve bazen bu, tahsis edilenden daha fazla zaman ve düşünce gerektirir.”

Kalıcı bir katkı yapmak

Bugün Kare 65 yaşında. Pinterest’te çeşitli dijital ve analog tasarım projeleri yapıyor. Ayrıca , ikonlarının sınırlı sayıda baskılarını sunan kareprints.com’u çalıştırmaya da yardımcı oluyor . İşlevsel piktogramlar olarak yaratıldıktan yıllar sonra Kare’nin mozaikleri kendi başlarına sevilen sanat eserleri haline geldi.

Apple sık sık onları yeniden yorumlar ve gömlek üzerine yazdırır ve yine de 1982 yılında tasarlanan “merhaba” grafik Kare’yi yeniden tasarlar. Kare ayrıca bu baharda çıkan ikon desenine sahip yeni bir Jakarlı battaniye gibi projelerle gerçek dünyaya geçer. “Ve her zaman sörfümü iyileştirmek için çalışıyorum,” dedi.

Susan Kare, uzun süredir orijinal Macintosh üzerinde çalışan tek parlak yaratıcı değildi. Ancak, gelişiminde ve o zamandan beri bilgi işlemde silinmez bir rol oynadı. Gadget’ların değiştirildiği yüksek teknoloji gibi bir alanda, teknolojik ilerleme veya sadece yenilik arayışı nedeniyle, sadece birkaç yıl sonra, kalıcı bir katkı yapan nadir bir kişidir.

78576